יום שבת, 9 ביוני 2012

שווה הצבא הזה: התפקידים שהכי משתלמים באזרחות


שווה הצבא הזה: התפקידים שהכי משתלמים באזרחות

כתבי "במחנה", שירות ביחידת ההסרטה, מדריכי כושר, פקחי טיסה, כלבנים, להקות צבאיות ועוד רבים וטובים: השירות בצבא יכול להיות קרש קפיצה מעולה למקצועות רבים באזרחות. אלה הם התפקידים שיסדרו לכם יופי של שורה ברזומה - וקריירה אזרחית מזהירה

מעסיקים רבים וחברות רבות במשק יעדיפו בשורותיהם עובדים מנסים ומביני עניין על פני עובדים שהעסקתם תצריך ספיגה של תקופת התלמדות. במדינות אירופה מעסיקים מציעים העסקה בשכר מינימום או בהתנדבות, כאשר הרווח הנקי של העובדים הוא הניסיון המקצועי אותו הם צוברים. בישראל המצב לא שונה בהרבה, גם כאן קיים הסדר של משרות נחשקות בשכר זעום כסיפתח מוצלח לקריירה – השירות בצה"ל.
אם כן, להלן – רשימת התפקידים שיכניסו עוד כמה מטבעות לקופת ההזדמנויות שלכם בעוד שנתיים או שלוש, ביום השחרור.

חייל צנחנים מסתכל על שטרות  (צילום: עודד קרני ,פז"ם)
אפשר לראות כבר את הכסף מעבר לאופק
צילום׃  עודד קרני

טכנולוגיה, טכנולוגיה, טכנולוגיה

צה"ל הוא מהצבאות המובילים בעולם בתחום הטכנולוגיה במגוון תפקידים רחב - החל מפיתוח מערכות נשק מתקדמות, דרך תוכנות שונות למטרות משתנות וכלה במערכות האזנה, הצפנה ואבטחת מידע.
במידה ואתם עם ראש וידע טכנולוגי היחידות הטכנולוגיות של חיל התקשוב, חיל המודיעין, חיל האוויר, חיל הים וזרוע היבשה הם אחלה מקום להתחיל בו קריית הייטק שתשתלם לכם לעוד שנים רבות. אחרי שירות במערכים הטכנולוגים יפתחו בפניכם שערי עולם הייטק שיברך אתכם במשרות מכובדות בבואכם עם ניסיון צבאי עשיר. על גובה השכר במגזר הטכנולוגי אין מה להוסיף, פרט לכמה אפסים.

הצצה לקורס מגיני הסייבר של צה"ל (צילום: חדשות 2)
"שירות במערך טכנולוגי בצבא", שורה חשובה ברזומה בכניסה לעולם הייטק
צילום׃  חדשות 2

דובר צה"ל, גלי צה"ל, והביטאונות הצבאיים - שערים לעולם התקשורת

"תקשורת לא לומדים, תקשורת עושים". אין ספק ששירות בדובר צה"ל, בגלי צה"ל ובאחד מהביטאונות הצבאיים - "במחנה", "ביבשה" וביטאון חיל האוויר - מהווה קרש קפיצה מעולה לעולם התקשורת הישראלית.
בדובר צה"ל מוצעים מגוון תפקידים בליבת העשייה הדוברותית כמו מש"ק דוברות שתפקידו להיות בקשר עם כתבים או עם ארגוני הסברה, הפקת אירועי הסברה ואירועים תקשורתיים והשתתפות במהלכי תכנון דוברות. כמו כן, השירות בדובר צה"ל מציע שירות ככתב במערכת אתר צה"ל וכן מגוון תפקידים בתחום הצילום, העריכה והגרפיקה ביחידת ההסרטה (על כך נפרט בהמשך).
גלי צה"ל המפעילה את תחנת הבת "גלגל"צ" מתפקדת כתחנת רדיו לכל דבר עם כל התפקידים הקיימים בתחנה רגילה - מפיק, עורך, כתב, מגיש, קריין, טכנאי וכו'. החיילים המשרתים בתחנה, משרתים יחד עם אנשי תקשורת ועיתונאים ותיקים עובדי התחנה כמו טלי ליפקין-שחק, מיכה פרידמן, גולן יוכפז ורבים טובים אחרים, על קשרים כבר דיברנו? בין סיפורי ההצלחה שהתחילו את דרכם המקצועית בתחנה - יונית לוי, יעקב איילון, עודד בן עמי, טל ברמן, אילנה דיין, עדו רוזנבלום ורפי רשף.
בדיוק באותו האופן, שבועון "במחנה", הביטאון "ביבשה" (של זרוע היבשה) וביטאון חיל האוויר  מתפקדים כמערכת עיתון לכל דבר עם כתבים שכותבים בתחומים שונים תחת עורכים מקצועיים ומנוסים בתחומם. כתבי הביטאונות מקבלים ניסיון בעבודה העיתונאית יום-יום במהלך שירותם הצבאי וחשיפה תקשורתית משמעותית. מסיפורי ההצלחה של שבועון "במחנה", ניתן למצוא אישים מוכרים רבים כמו יאיר לפיד, אבי בניהו, אהוד אולמרט ועמנואל רוזן.

גלי צהל (צילום: דובר צה"ל ,דובר צה"ל)
גלי צה"ל. מקור לרכוש ניסיון, חשיפה וקשרים
צילום׃  דובר צה"ל

יחידות ההסרטה של צה"ל - קורות חיים מהסרטים

בעידן המודרני ערכה של תמונה עלה עד מאוד ואיתו גם הדרישה לאנשי מקצוע מנוסים בתחום הצילום, העריכה, ההפקה, הגרפיקה, הסאונד ועוד.
בצבא פועלות מספר יחידות הסרטה (תחת דובר צה"ל, חיל החינוך והנוער, חיל המודיעין, חיל האוויר, חיל הים, זרוע היבשה ועוד) שמהוות בית חם לכישרונות צעירים בתחום ההסרטה, העריכה, הגרפיקה ועוד.
הניסיון שמקנה שירות ביחידת הסרטה צבאית שווה לקורות חיים מעולים שמצטרפים לתיק עבודות שניתן להשתמש בו שנים רבות. למעשה, יום השחרור של רבים מבוגרי יחידות הסרטה כולל, מעבר לגזירת החוגר, גם חתימה על הסכם שכר במערכות תקשורת מובילות וחברות הפקה גדולות. שווה.


החטיבה לקשרי חוץ - שירות בריח של חו"ל

החטיבה לקשרי חוץ אחראית על הקשר, התיאום והשיתוף פעולה שבין צה"ל לצבאות זרים, צבאות של מדינות שכנות וכוחות רב לאומיים מטעם האו"ם (כמו יוניפי"ל). בחטיבה משרתים על פי רב חיילים דוברי שפות והשירות בה מעשיר ומעניק ניסיון רב בכל הקשור ליחסים בינלאומיים.
רבים מבוגרי היחידה מוצאים את עצמם לאחר השירות הצבאי, עוברים שדרוג תנאים רציני, פושטים את המדים המיוזעים, עולים על חליפות מחויטות ורעננות ומשרתים בתפקידים בכירים בנספחויות צה"ל בחו"ל, במשרדי ממשלה, בסביבת גורמי ממשל רבים וכחניכים בקורס הצוערים היוקרתי של משרד החוץ.

כושר טוב ישראל!

הציבור הישראלי הופך מודע לשמירה על אורח חיים בריא יותר ויותר ועם המודעות הזו עולה וגובר הצורך במדריכי כושר ואנשי מקצוע בתחום.
מדריכי כושר בצבא מקבלים בתחילת השירות הכשרה עיונית ומעשית מחמירה במכללת וינגייט בסופה מקבלים תעודת מאמן המוכרת על ידי משרד העבודה ומשרד הבריאות. בסוף השירות, להסמכה זו נוסף ניסיון עשיר של שנתיים לבנות ושלוש שנים לבנים- ניסיון שמספיק לעבודה כמאמני כושר ואף להקמת וניהול מכון באופן עצמאי.
מיותר לציין שאת חצי מהשירות מבלים מדריכי הכושר על חצי ב', עם נעלי ספורט בחדר כושר ממוזג ואת החצי השני הם מבלים בבגדי ספורט חדישים שנוספו למדים.
זהו המקום לציין שבצבא תפקידים רבים שההכשרה הצבאית בהם מעניקה תעודות מקצוע המוכרות על ידי משרד העבודה, בין התפקידים - חובש, מכונאי רכב, מציל, ספר ועוד.

כושר קרבי (צילום: חגי הישרפלד, במחנה)
מדריכי כושר קרבי. עתיד אזרחי כמדריכי כושראו כבעלי מכון עצמאי
צילום׃  חגי הישרפלד, במחנה

מקצועות התעופה - לא רק לטייסים

מערך הטיסה בצבא מציע מספר תפקידים במקצועות התעופה, אשר המקבילות שלהם בעולם התעופה האזרחי שמורות לבעלי ניסיון משירות בחיל האוויר.
בין התפקידים, פקח טיסה- יושב במגדל הפיקוח של שדה התעופה, מבקר המראות ונחיתות מטוסים, נותן מענה למקרים חריגים ומנהל מצבי חירום בשדה. בישראל פועלים שדות תעופה אזרחיים עם מגדלים בהם עובדים פקחי טיסה אזרחיים למשעי.
מש"ק אל הרס - תפקידו ביצוע בחינות בקרת איכות בכלי הטיס של החיל ואבחון תקלות שיתכנו כתוצאה משימוש או בלאי של כלי הטיס. מדובר בתפקיד רב אחריות ומשמעות במהלך השירות, אשר שווה ניסיון רב ביציאה אל האזרחות בעבודה במכוני בקרת איכות.

מגדל פיקוח (צילום: דובר צה"ל)
בנוסף למגדלי הפיקוח בבסיסי חיל האויר יש בארץ מספר מגדלי פיקוח אזרחיים
צילום׃  דובר צה"ל

ללוחשים לכלבים

השימוש בכלבים למטרות האדם נעשה משחר ההיסטוריה וכידוע גם כיום בצה"ל.
ביחידה "עוקץ" ובחיל האוויר ניתנת הזדמנות פז לשרת בתפקיד כלבן. גישה לכלבים מהווה יתרון בכניסה ליחידות אלו, אבל איננה הכרחית. מסלול השירות ככלבן, הן ביחידת "עוקץ" הן בחיל האוויר כולל הכשרה מעשית באימון ואילוף כלבים.
ומהצבא לאזרחות, מקצוע הכלבנות הוא מקצוע מבוקש, רווחי ואף מהנה ומספק והכי חשוב, בחיק חברו הטוב של האדם.

עוקץ (צילום: אופק רון-כרמל, במחנה)
הלוחש לכלבים. משירות ככלבן בצה"ל לעבודה ככלבן אזרחי.
צילום׃  אופק רון-כרמל, במחנה

גזירת קופון עם גזירת החוגר

השירות בצבא הינו בעל משמעות אישית ולאומית, אך אין מניעה לגזירת קופון בסוף השירות בשווי מקצוע, ניסיון וקשרים שמהווים צידה נהדרת לדרך אל עבר קריירה מקצועית מוצלחת. בצו הראשון ובמילוי טופס המנילה שווה לקחת בחשבון גם את היום שלאחר היציאה מהבקו"ם, יום שיכול להיות הצעד הראשון לקראת עתיד מבטיח.
אחרי שירות של שלוש שנים עם ארוחות חול בשטחים, טחינת מחסומים, חודשים בבסיס והזעה במדים, יום השחרור הוא היום לנפנף בו ברמת הרובאי ולהתחיל לעשות מזה כסף ולהמיר את האבק הצבאי באבק כוכבים.
השירות ביחידות החי"ר ובסיירות עם רמת רובאי גבוהה מהווה יתרון רב בקבלה ליחידות לאבטחת אישים. מדובר ביחידות הכפופות למשרד הביטחון ולמשרד ראש הממשלה, שאחראיות על כל המעטפת הביטחונית סביב אישים בכירים כמו ראש הממשלה, סגנו, שרי הממשלה, חברי הכנסת, הרמטכ"ל ואלופי הצבא.
בתום שירות קרבי מאתגר בין מוצבים וקווים שונים ברחביי הארץ תוכלו למצוא את עצמכם לצידם של רמי דרג ובכירים במדינה כחלק מצוות איכותי של אבטחת אישים. מדובר במשרות מבוקשות במגזר הציבורי עם משכורות מתגמלות שיכולות לממן לא מעט טיולים למזרח וכמה שנות לימודים.

לוחם מכוון נשק בשטח  (צילום: getty images ,getty images)
לוחם? כדאי לבדוק עבודה כמאבטח אישים עם השחרור
צילום׃  getty images

עם כל הל-ל-ל-להקה!

הרבה לפני "כוכב נולד", פס היצור העיקרי לזמרים בעולם המוזיקה הישראלית היו לא אחרות מאשר הלהקות הצבאיות. גם היום, שירות בלהקה צבאית מקנה יתרון אדיר לכל מי שחולם להיות זמר.
השירות בלהקה צבאית הוא לא כל כך זוהר כמו שהוא נראה מבחוץ – הוא כרוך בהרבה טרטורים וסינג'ורים של הופעות בכנס זכויות אנשי קבע, מסיבת פורים של פלוגת הנהגים בבסיס נידח בדרום והקלטת ג'ינגלים לצליל ההמתנה לטלפון של יחידת שקר כלשהו. עם כל זה, הוא כולל גם הופעות בכנסי הסברה בחו"ל ובשורה התחתונה רכישת ניסיון ושעות במה, יצירת קשרים והיכרות עם אנשי מפתח בתעשיית הבידור, חשיפה והפיכה לפנים מוכרים.
לא מעט התחילו קריירת זמרה על מדים ושמותיהם הם חלק בלתי נפרד מתעשיית המוזיקה הישראלית, בין השאר, גידי גוב, רמי וריטה, שירי מימון, הראל סקעת ורבים טובים אחרים.

זמרות להקה צבאית (צילום: דובר צה"ל ,אתר צה"ל)
רבים וטובים התחילו קריית זמרה בלהקה צבאית
צילום׃  דובר צה"ל


יום סיירות וגיבושים

יום סיירות וגיבושים (שייטת 13,סיירת מטכל,שלדג,טייס)
יום סיירות הינו יום שדה המיועד לבנים בלבד המיועדים לשירות ביחידה קרבית ומעוניינים להתנדב לשירות בסיירת מובחרת,
יום הסיירות מועבר על ידי יוצא סיירות מובחרות בעיקר על ידי יוצאי שייטת 13 וסיירת מטכל
יום הסיירות נמשך בין יום ליומיים (תלוי מזג אוויר) כאשר רובו נערך בתנאים פיזיים קשים הכוללים זחילות
ריצות ספרינטים ועליות דיונה. על ידי המאמץ הפיזי הרב המדריכים בודקים את האופי של המלשב ואת מידת התאמתו לסיירת\יחידה מובחרת
יום הסיירות הינו יום ממיין שבסופו מקבלים המלשבים הנבחרים גיבושי המשך בהתאם להתאמתם לאחת הסיירות\יחידות מובחרות
היחידות הממיינות ביום הסיירות: שייטת 13 קומדנו הימי של חיל הים,מדובר ביחידה מובחרת האחראית בעיקר על גזרת הים,סיירת מטכ"ל יחידה השייכת לחיל המודיעין ויעודה מסווג,שלדג יחידת קומנדו של חיל האוויר,קורס חובלים אשר מכשיר את דור העתיד של קציני שייטת 7צוללות ושייטת 3ספינות
לא כל אחד מתאים לשירות ביחידה מובחרת\סיירת,השירות הינו שירות קשה משמעותית פיזית ומנטלית
לכן סיירות ויחידות אלו מבצעות בדיקות קפדניות על ידי מיוני גיבוש וימי סיירות הנמשכים בין כמה ימים לשבוע.
ישנם גיבושים רבים ליחידות מובחרות רבות,תוכלו לקרוא אודות הגיבושים באתר
רשימת גיבושים עיקריים בצה"ל : גיבוש סיירת מטכל, גיבוש טייס, גיבוש שייטת 13,גיבוש שייטת 7 (צוללות),גיבוש שייטת 3(סטילים),גיבוש יחטיות(יחידות סיור), גיבוש יהלום (סיירת מובחרת של ההנדסה הקרבית), גיבוש חובלים.
הגיבוש בצהל נחשבים לקשים בעולם הכוללים מאמץ פיזי רב,הגיבוש נמשך
הגיבוש יחידה נמשך בדרך כלל בין כמה ימים לשבוע כאשר המאמץ הפיזי בו מכריע רבים.
יחידת הקומנדו הימי של צה"ל "שייטת 13" נחשבת לאחת היחידות הטובות בעולם. מסלול הלוחם ביחידה נחשב למסלול ארוך מאוד וקשה ונמשך שנה ושמונה חודשים. בשייטת 13 מחפשים קור רוח. מנטליות חזקה, סיבולת והעיקר להיות עצמכם כל אלו מרכיבים בשייטת מרקם אנושי מעולה ושירות מעניין בסיירת


 
eXTReMe Tracker
הכנה לצו ראשון. תפקידים, קורסים, מיונים, תאריכי גיוס, רשימת ציוד, טירונות, חיל השריון, חיל רגלים (חי"ר), חיל תותחנים, חיל הנדסה (הנדסה קרבית), חיל הים, חיל הרפואה, חיל האוויר, חיל החימוש, חיל שלישות, חיל החינוך, חיל המודיעין, מג"ב, גולני, אגוז, שלדג, סיירת מטכ"ל, 669, דובדבן, עוקץ, חובלים, קצין העיר, בית החייל, משכורת צבאית, חר"פ, גימלים, קצונה, הנחות לחיילים, עבודה מועדפת, פיקדון אישי, מענק שחרור, כנס משתחררים ועוד.

סיירות

יום סיירות,גיבוש מטכל,גיבוש שייטת,גיבושים,כושר קרבי,גיבוש חובלים,שייטת 13 ,סיירת מטכל,יום סיירות ינואר,קרבי,צהל,תוכנית אימונים ליום סיירות,תוכנית אימונים,תאריך גיוס,מאמרים על גיבושים,מאמרים

סה"כ צפיות בדף