יום רביעי, 29 בדצמבר 2010

גיבוש פלס"ר שריון

נתחיל מזה שהגיבוש נחשב ביחידה לבדיחה, ומסיבה טובה. הגיבוש אינו קשה ב-כ-ל-ל יחסית לגיבושים אחרים, אולם הוא מצריך יכולות שונות כמעט מכל גיבוש אחר.
יום ראשון הגענו לבקו"ם... נדלג לערב בו הלכנו לישון באוהלים גדולים. אל תיבהלו מהמסות של האנשים. כמעט כולם לא סוחבים מטר ריצה. גיוס שריון בכל זאת
יום שני
נוסעים דרומה! מגיעים לביסל"ש כאשר כבר בדרך דרומה המגובשים נוסעים באוטובוס נפרד. יורדים, צועקים עלינו קצת (מצחיק ממש) והולכי למלא 100000 טפסים. גם בחירות היו! בחרנו יום לפני שאר המדינה. ליום אחד עלה ירוק שלטו בכנסת...
לא עושים כלום מעבר ללשוטט בשוק מוחלט ברחבי הבסיס. אלה ימים מאד מאד מעצבנים.

יום שלישי
קמים ב 6 בבוקר והולכים לעשות בר אור! רצים שתי הקפות מסביב לחד החלקים של הבסיס. מסלול קל ונעים מאד יחסית. עם תוצאה של 8:02 הגעתי שני בקבוצה בהפרש אדיר אחרי אתיופי. בטן וידיים גם נעשים באווירת שכונה כללית. די כיף סך הכל כל העסק. אחרי הבר אור הולכים לאכול ארוחת בוקר, ומשם לסדרות של מבחנים ( ועוד כל מיני מש"קיות ושטויות כאלה). על המבחנים אני לא ארחיב מאד, אני רק אגיד שאלה לא מבחני אינטליגנציה בלבד אלא בעיקר מבחני תפיסה ומהירות תפיסה.
כולל המבחן הנצחי של זיהוי עצמים מזוויות לא שגרתיות (כן כן יש בורקס עם שומשום!). יש גם תיאורי דרך שצריך לשרטט אחרי זה... ומקבלים גם ציור של עיר עם מלא נקודות על גבי פלסטיק- שאותו צריך ללמוד בעל פה בזמנך החופשי. מסיימים את כל המבחנים ממש מאוחר כבר, והולכים לחתום על גלילון (בעעע) משומן מדי. אה, ולובשים מדי ב'. מקבלים גם ציוד לגיבוש (תד"ל וכיוצא בזה). 8:00 בערב בערך מתחיל הכיף... נעמדים כל ה100-150 אנשים שיצאו לגיבוש בחושך על מגרש כדורסל. מחלקים לקבוצות לפי התוצאות בר אור (בערך 15-17 בקבוצה). כל קבוצה מקבלת מפקד מילואימניק וכמה לוחמים מסכנים שנשלחו לרשום הערכות.
בשבילם זה עונש רק שתדעו. כל קבוצה מקבלת גם אגמ"ק (אלונקה- ג'ריקן -קשר).
בשנייה שהמפקד יגיד להרים את הציוד תנו ספרינט לקשר!!! הוא גם הכי כבד וגם הכי נוח לנשיאה! חוץ מזה שקשר זה פק"ל שנחשב טוב, והם מחפשים קשרים בפוטנציה. זה בכלל טיפ כללי לגיבוש: אם אתם לא סוחבים עדיף כבר שתפרשו. ביחידה עושים המון ניווטי משקל והם מחפשים אנשים שיכולים לסחוב.
אז יוצאים מהמחנה. אם אתם יכולים תהיו עם הקשר בלי לבקש חילוף בכלל. הולכים בחושך במדבר בין סטיקלייטים שכמה לוחמים מסכנים פיזרו מראש. המסע לא ארוך בכלל ובעיקר מתנהל בקצב איטי מאד. אין סיבה להוריד את הקשר. גם אין עצירות. לבסוף מגיעים לכמה פריקסטים ומטווחים (מבני בטון עם שלושה קירות וגג שפתוחים לרחבה ארוכה שמוקפת בחומות עפר). שמה יש קצת תיזוזים (ממש לא רציני) והופ! הולכים לישון. אגב, המפקדים ישחקו לכם בשכל. הגיבוש לא נמשך 4 ימים ובטח לא עד יום שישי.
באמצע הלילה יש "הקפצה". יש יותר ממספיק זמן להתארגן בנחת. המפקדים אגב גונבים נשקים אז שימו אותו בשק שינה. יוצאים למסע בקצב יותר מהיר. אנשים משתרכים על פני מרחק גדול. שוב, קחו את הקשר ואל תורידו. המסע כולל הליכה אל הלילה, סיבוב, וחזרה למחנה. אחר כך שוב מעט תיזוזים (20 שניות בשלט של ה50 מטר במטווח וחזרתם). תתעלמו, תחשבו על דברים אחרים.
חוזרים לישון. קמים ב7-8 בבוקר!!! אנחנו ישנו 7.5 שעות!!! אמיתי לגמרי!

יום רביעי 29.3 (1.4?)

קמים. עכשיו זה מרכז הגיבוש. אוכלים מנות קרב ויש קצת תיזוזים. אחר כך יוצאים למסע נחמד כזה על הבוקר. בקטנה. אחר כך יש כל מיני תרגילים:
אלונקה סוציומטרית למשל. אנשים לא זזים. וגם רק משהו כמו 10 פעמים.
יש תרגיל של לסחוב קורה (שוב, תסחבו) וחבית לאיזה מקום ואז לחצות שדה מוקשים. נו... תהיו פעילים, תהיו יעילים. בלי זיוני שכל, זה לא גיבוש חובלים.
יש תרגיל של הקמת אוהל 11 בקבוצה. הצלחנו. המפקד לא ידע מה לעשות אז עשינו שוב. שוב הצלחנו בפחות זמן. זה היה די מבדר.
יש תרגיל של מעגל אגרסיביות. מציירים על הרצפה מעגל לבן גדול. לכל אחד דוחפים שק יוטה למכנסיים מאחורה ככה שישאר "זנב". כל אחד מקבל גם ברכיות.
המשחק הוא כזה: 2 דקות, הנמצח הוא מי שנשאר אחרון במעגל, או אם יש יותר מאחד, אז זה שיש לו יותר זנבות של אחרים ביד. ואני מצטט (אני הייתי מספר 21):
מספר 5: "המפקד זה לא הוגן ש21 מנצח כל הזמן! הוא ניצח רק עם 2 זנבות ביד! גם אני יכול לנצח אם אני משחק בונקר!"
המפקד: "אז למה 21 מנצח כל הזמן?"
זה היה ממש ממש ממש כיף המשחק הזה. אחרי המשחק המפקד בא ואמר לי כל הכבוד.
אחר כך יש קטע מעצבן מאד. לוקחים כולם אוהל 11 (משהו כמו מיליון טון) וסוחבים אותו לטיול במעלה ההר ובמורדו.
זה הקטע היחיד שבאמת באמת קשה. שוב, אתם יכולים לא לסחוב. מותר ללכת בצד ולהסתכל או לקחת ג'ריקן ולחשוב שאתה פתור מהאוהל. לא מומלץ. בכלל, בכל תיזוז של מטר ישר תיזכרו בקשר שכדאי לכם להרים. מסיימים עם האוהל (עכשיו תרגישו קצת את הכתפיים ) ויש עוד כל מיני תיזוזים כאלה ואחרים. קבוצה אחת (למזלי לא שלי) הייתה המוווווון זמן במצב 2. המון.
אבל זה כבר מזל רע. אחרי זה יש תרגיל נחמד מאד שהולך ככה: רצים משהו כמו 100 מטר בתחרות 1 על 1, חוזרים, ומפרקים ומרכיבים מאג תוך כדי שהמפקד מפציץ אותך בשאלות קלות. לא להילחץ! אני לא הצלחתי להרכיב אבל גרמתי למפקד לצחוק. זה גם טוב. מה גם ששאלו אם מישהו רוצה שוב וניסיתי שוב ושוב לא הצלחתי אבל עשיתי את זה יפה! הם גם מסתכלים הרבה איזה בן אדם אתה.
בזמן שאתה נבחן כל השאר מרצים הרצאה של 5 דקות לקבוצה על נושא לבחירתם כשכל פעם אחד נלקח ונבחן על המפת פלסטיק שקיבלנו יום קודם.
אחרי שמסיימים לאכול ולעשות הכל אורזים את הציוד ויוצאים למסע. משהו כמו מסע 6 בערך אני חושב... אולי יותר.
שוב, אפשר להרים הרבה ושיהיה קשה ואפשר להתחפשן ושיהיה קל.
הכל נרשם.
בסוף המסע מחכה טיולית שתחזיר אתכם לבסיס לסדרת ראיונות, למקלחות ולישון.
יום אחרי זה תזדכו על ציוד והכל... ואז יקריאו מי עבר ומי לא.
20 מאושרים יזכו להגיע לפלס"ר 7!
עוד 20 יגיעו לפלס"ר 401.
כל השאר ישארו לצערם בביסל"ש.
כך או כך, כולם יוצאים הביתה.
פלס"ר 7 יחזרו ביום ראשון לבא"ח גולני לפלוגת אגוז!
פלס"ר 401 יגיעו לתל ערד לעשות 07 עם הנח"ל.
כל השאר יחזרו לביסל"ש.
בהצלחה!

יום סיירות וגיבושים

יום סיירות וגיבושים (שייטת 13,סיירת מטכל,שלדג,טייס)
יום סיירות הינו יום שדה המיועד לבנים בלבד המיועדים לשירות ביחידה קרבית ומעוניינים להתנדב לשירות בסיירת מובחרת,
יום הסיירות מועבר על ידי יוצא סיירות מובחרות בעיקר על ידי יוצאי שייטת 13 וסיירת מטכל
יום הסיירות נמשך בין יום ליומיים (תלוי מזג אוויר) כאשר רובו נערך בתנאים פיזיים קשים הכוללים זחילות
ריצות ספרינטים ועליות דיונה. על ידי המאמץ הפיזי הרב המדריכים בודקים את האופי של המלשב ואת מידת התאמתו לסיירת\יחידה מובחרת
יום הסיירות הינו יום ממיין שבסופו מקבלים המלשבים הנבחרים גיבושי המשך בהתאם להתאמתם לאחת הסיירות\יחידות מובחרות
היחידות הממיינות ביום הסיירות: שייטת 13 קומדנו הימי של חיל הים,מדובר ביחידה מובחרת האחראית בעיקר על גזרת הים,סיירת מטכ"ל יחידה השייכת לחיל המודיעין ויעודה מסווג,שלדג יחידת קומנדו של חיל האוויר,קורס חובלים אשר מכשיר את דור העתיד של קציני שייטת 7צוללות ושייטת 3ספינות
לא כל אחד מתאים לשירות ביחידה מובחרת\סיירת,השירות הינו שירות קשה משמעותית פיזית ומנטלית
לכן סיירות ויחידות אלו מבצעות בדיקות קפדניות על ידי מיוני גיבוש וימי סיירות הנמשכים בין כמה ימים לשבוע.
ישנם גיבושים רבים ליחידות מובחרות רבות,תוכלו לקרוא אודות הגיבושים באתר
רשימת גיבושים עיקריים בצה"ל : גיבוש סיירת מטכל, גיבוש טייס, גיבוש שייטת 13,גיבוש שייטת 7 (צוללות),גיבוש שייטת 3(סטילים),גיבוש יחטיות(יחידות סיור), גיבוש יהלום (סיירת מובחרת של ההנדסה הקרבית), גיבוש חובלים.
הגיבוש בצהל נחשבים לקשים בעולם הכוללים מאמץ פיזי רב,הגיבוש נמשך
הגיבוש יחידה נמשך בדרך כלל בין כמה ימים לשבוע כאשר המאמץ הפיזי בו מכריע רבים.
יחידת הקומנדו הימי של צה"ל "שייטת 13" נחשבת לאחת היחידות הטובות בעולם. מסלול הלוחם ביחידה נחשב למסלול ארוך מאוד וקשה ונמשך שנה ושמונה חודשים. בשייטת 13 מחפשים קור רוח. מנטליות חזקה, סיבולת והעיקר להיות עצמכם כל אלו מרכיבים בשייטת מרקם אנושי מעולה ושירות מעניין בסיירת

eXTReMe Tracker
הכנה לצו ראשון. תפקידים, קורסים, מיונים, תאריכי גיוס, רשימת ציוד, טירונות, חיל השריון, חיל רגלים (חי"ר), חיל תותחנים, חיל הנדסה (הנדסה קרבית), חיל הים, חיל הרפואה, חיל האוויר, חיל החימוש, חיל שלישות, חיל החינוך, חיל המודיעין, מג"ב, גולני, אגוז, שלדג, סיירת מטכ"ל, 669, דובדבן, עוקץ, חובלים, קצין העיר, בית החייל, משכורת צבאית, חר"פ, גימלים, קצונה, הנחות לחיילים, עבודה מועדפת, פיקדון אישי, מענק שחרור, כנס משתחררים ועוד.

סיירות

יום סיירות,גיבוש מטכל,גיבוש שייטת,גיבושים,כושר קרבי,גיבוש חובלים,שייטת 13 ,סיירת מטכל,יום סיירות ינואר,קרבי,צהל,תוכנית אימונים ליום סיירות,תוכנית אימונים,תאריך גיוס,מאמרים על גיבושים,מאמרים